Film, Film Reviews

The Seventh Continent – Michael Haneke film review


Siódmy kontynent (1989)*, debiut kinowy Michaela Haneke, inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z życia austryjackiej rodziny klasy średniej, która popełnia samobójstwo z ‘przejedzenia’, jest wciąż tak aktualny, że wybitnie gwałci spokój codziennej konsumpcji.

Cytujac JJ Ballarda – nasze życie zbudowane jest na olbrzymiej liczbie iluzji, problem pojawia się, gdy zapominamy, że to iluzje i nagle zderzamy się z rzeczywistością.

Z czym zderzyła sie optyczka Anna, jej mąż – inżynier Georg oraz ich mała córeczka Eva? Co zobaczyli gdy wyszli poza montonnię – rutynę – budzenia się – mycia zębow – sniadania – zarabiania – kupowania – spożywania – wydalania – karmienia rybek – gehennę oglądania telewizji i przymus wakacji?

Panie i Panowie, Pustka Boli.

Czymkolwiek ją przypudrujecie, ona tam jest i czeka by Was dopaść.

Bon Appetite!

*The Seventh Continent (German: Der siebente Kontinent) is a 1989 Austrian drama film directed by Michael Haneke. It is Haneke’s debut feature film, reportedly inspired by a true story of an Austrian middle-class family that committed suicide. The film chronicles the last years of the European family, which consists of Georg, an engineer; his wife Anna, an optician; and their young daughter, Eva. They lead routine urban middle-class lives, with hopes of escaping to Australia to start a new life, but suddenly decide to destroy themselves without any apparent reason.

Trailer