Video Work Involuntary Memory (2014) powstało w Llanidloes, w Walii.
http://www.imdb.com/title/tt3826334/
Prawdopodobnie i przypuszczalnie obok On being an Angel (2014) oraz Yggdrasil (2015) jako część tryptyku poświęconego psychologii, traumatologii i próbom wyjścia z trudnych i skomplikowanych sytuacji historyczno-społeczno-rodzinnych.
Jako źródło inspiracji posłużyła mi fotografia Lee Miller, Dead SS Guard in Canal, Dachau, Germany.
Trauma historyczna, bo o niej tu mowa – manifestuje się w Involuntary Memory po przez wnuczka (w tej roli Aeon Rose),
więźnia Gułagu. Meżczyzna oczyszcza się z kodów rodzinnych, z których najgłębszy zapis ma udręka i cierpienie.
Wielopokoleniowa rola ofiary.
Strach i męczeństwo.
Krzyż pokutni.
Czy wina zawsze przechodzi z ojca na syna?
Kim byli byśmy bez cierpienia innych?
Film miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Festiwalu Video Artu Now&After w Moskwie w 2014 roku, w Narodowym Muzeum Gułagu.
Był wyświetlany na CologneOFF X – w galerii Damen & Herren eV w Duesseldorfie na festiwalu filmowym Facade Video Festival 2014, Plodiv w Bulgarii oraz na CeC 2015 – Carnival of e-Creativity, North Western Hills University Shillong, Meghalaya, India
W 2015 roku film znalazł się w programie Time is Love8. i był wyświetlany w następujących galeriach i centrach sztuki.
TIME is Love.8 [Show 7]; SAKURA WORKS, Yokohama Community Design Lab
Yokohama – JAPAN
Time is Love.8 [Show 6]; Sobering Galerie, Paris, France
Time is Love.8 [Show 5]; National Institute of Fine Arts, Tetouan, Morocco
TIME is Love.8 [Show 4]; Sala Rekalde, Bilbao, Spain
TIME is Love.8 [Show 4]; Kalo Panafrican Creations, Bilbao, Spain
TIME IS LOVE 8.(Show 3); Kulter. Gallery, Amsterdam, NL
TIME IS LOVE 8.(Show 2); Zeta Art Center & Gallery, Tirana, Albania
TIME IS LOVE 8.(Show 1); Expressive Arts Institute, San Diego, CA, United States
TIME IS LOVE Screening – international video art program curated by Kisito Assangni